Interviu cu Andreea Inankur, owner and project manager Alomoda.ro
Cine este Andreea?
Pe Andreea a cunoscut-o prima oara la facultate (Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA) si né-am regasit dupa putin timp, lucrand in acelasi domeniu. Andreea Inankur este initiatorul, coordonatorul si unul dintre editorii blogului www.alomoda.ro. In luna februarie (2011) a urmat cursurile de design vestimentar contemporan organizate si tinute de Adrian Oianu. Am rugat-o sa imi raspunda la cateva intrebari si sa facem un scurt “follow-up” la experienta ei dupa participarea la cursuri.
Articol publicat pe www.alomoda.ro/22 aprilie 2011
Post cursuri : Adrian Oianu Cursuri de design vestimentar
Moda este un domeniu atat de vast … moda nu inseamna numai designeri, catwalk si haine pe rafturi. Mai inseamna si fotografie de moda, jurnalism de moda, stilizare, PR si marketing de moda, merchandising etc.
Un profesionist in moda, in oricare dintre domeniile modei, trebuie sa stie din toate, cat mai multe…
Iar cum moda este unul dintre cele mai dinamice domenii de activitate si riscul de a deveni “demodat” este foarte mare, singura solutie pentru a face performanta este sa intram in contact permanent cu moda, in toate formele ei de manifestare… si aceasta a fost motivatia mea pentru a urma cursul de design vestimentar contemporan tinut de Adrian Oianu.
Un profesionist in moda, in oricare dintre domeniile modei, trebuie sa stie din toate, cat mai multe…
Iar cum moda este unul dintre cele mai dinamice domenii de activitate si riscul de a deveni “demodat” este foarte mare, singura solutie pentru a face performanta este sa intram in contact permanent cu moda, in toate formele ei de manifestare… si aceasta a fost motivatia mea pentru a urma cursul de design vestimentar contemporan tinut de Adrian Oianu.
Si pentru ca mi-a fost greu sa scriu un editorial despre experienta Adrian Oianu si cursurile urmate, entuziasmul post-cursuri fiind foarte mare, am convenit cu Catrinel Chiriac – PR Manager Adrian Oianu – sa o facem mai interactiv si eficient sub forma de interviu.
Catrinel Chiriac: Andreea, tu ai participat la cursurile noastre. Descrie-mi, te rog, pe scurt, cu ce asteptari ai venit (sau prejudecati) si cu ce ai fost surprinsa pe parcursul desfasurarii acestor cursuri?
Asteptarile cu care am venit la acest curs au fost 100% legate de mine. Am venit cu dorinta de a fi numai ochi si urechi si de a invata tot ce se poate invata, de a fi ca o “sugativa” care se va imbiba de orice informatie primita.
Motivul pentru care am decis sa urmez aceste cursuri a fost faptul ca, pentru a emite o parere pertinenta despre o colectie, despre o piesa vestimentara, trebuie ca argumentele tale sa fie mult mai elaborate decat: “da, umerii supradimensionati sunt in tendinte. Avem multe astfel de rochii si sacouri, deci este o colectie buna!”
M-am surprins sa fiu deja familiarizata cu multe dintre notiuni, insa pe care acum, cu ajutorul lui Adrian, sa le percep intr-o lumina noua si sa le inteleg mai bine.
Motivul pentru care am decis sa urmez aceste cursuri a fost faptul ca, pentru a emite o parere pertinenta despre o colectie, despre o piesa vestimentara, trebuie ca argumentele tale sa fie mult mai elaborate decat: “da, umerii supradimensionati sunt in tendinte. Avem multe astfel de rochii si sacouri, deci este o colectie buna!”
M-am surprins sa fiu deja familiarizata cu multe dintre notiuni, insa pe care acum, cu ajutorul lui Adrian, sa le percep intr-o lumina noua si sa le inteleg mai bine.
Catrinel Chiriac: Prin prisma meseriei tale, l-ai cunoscut pe Adrian Oianu ca designer. Cum este Adrian Oianu ca profesor?
Stiam stilul lui Adrian de la conferintele “De ce rochii” ( 1 / 2 ) la care am asistat si intotdeauna am sustinut ca vorbeste la fel de bine precum deseneaza. Chiar dupa ce am terminat cursurile, am mai fost la o prezentare de a sa si radeam, ca de obicei, la spusele sale. Atunci mi-a zis: “Tu razi tot timpul!” Asa este, pot sa asist la acelasi curs de 10 ori, de fiecare data voi descoperi o noua “gluma” de-a lui Adrian, o noua ironie prin care totusi né spune atat de multe. Stilul sau – de profesor – este incredibil. Desi aparent ti-ar parea ca “bate campii”, daca ai urechi sa auzi si spirit sa intelegi, iti vei da seama cat de multe spune, de fapt.
Catrinel Chiriac: Ai parcurs 5 cursuri. Descrie-né, te rog, pe scurt fiecare curs in parte.
Cred ca cel mai greu curs a fost tehnologii de coasere. Sa intelegi importanta alegerii tipului de cusatura, tiv, ata, tensionare a acului etc in functie de material si de model mi se pare fundamental pentru un designer. Si inteleg ca este o parte a designului vestimentar ce poate fi invatata numai daca stai ore-zile-luni-ani intregi in masina de cusut si iti dezvolti tehnica. Daca nu, iti iei cele mai bune croitorese, dar niciodata sa nu ai pretentia ca vei scoate o rochie impecabila cu mana ta, cap coada.
Istoria modei mi-a placut extraordinar de mult. A fost, probabil, cursul la care m-am amuzat cel mai mult deoarece descopeream rochii-vedeta din zilele noastre, dar care au fost facute acum aproape 100 de ani de Madame Vionnete sau Poiret. M-am reindragostit de Christian Dior si Cristobal Balenciaga, si am descoperit un Pierre Cardin vizionar, dar care si-a ingropat brandul in francize.
Istoria artei a fost momentul de relaxare, dorindu-mi sa plec intr-o vacanta prelungita prin muzeele lumii. Cu Adrian ghid, eventual, pentru a nu né plictisi, clar. Imi imaginez acum cat de faine o sa fie cursurile aplicate de la Paris ( special edit: “Style of Fashion Abroad” reprezinta un nou proiect pe care designerul Adrian Oianu l-a intiat de curand, avand in vedere ca Paris este una dintre cele mai importante capitale din Europa ce dezvaluie creativitatea – de la diferite forme de arta, arhitectura, design interior, design vestimentar si pana la cele mai mici amanunte, cum sunt ornamentica, proportiile, volumele sau culorile. Cursurile vor fi organizate si la Barcelona, Milano, Londra ).
Cursul de sketch a fost o provocare pentru mine la a carei parte practica am capitulat. Insa am savurat toate schitele din suportul de curs. Am inteles ca este foarte important, ca designer, sa poti desena, insa primordinal este sa poti pune tu mana pe material si modela dupa bunul plac. Formele iau nastere numai in fata bustului de croitorie, iar testul final vine in momentul realizarii tiparului.
Moodboard si storyboard au fost cuvintele mele preferate la cursuri si au intrat in vocabularul meu cotidian. Este exact acel gen de activitate care né incanta pe noi: deschiderea unui folder, a unei planse sau a unui perete din casa, in / pe care sa adunam tot felul de obiecte/idei inspirationale. Numai ca in design joaca este mult mai serioasa, scopul final fiind acela de a-ti oferi o viziune mai clara si unitara asupra temei colectiei, un instrument deosebit de important pentru un designer care si-a facut bine research-ul. Si din acest punct, designul vestimentar nu mai este o joaca de copil creativ.
Catrinel Chiriac: Care sunt lucrurile ce te-au impresionat, ca student?
M-a impresionat foarte mult sa vad cum fête care nu au avut nici o legatura cu moda sunt capabilele sa se mobilizeze si sa se implice intr-un curs atat de solicitant ce abordeaza moda la un nivel profesionist. Stundente la ASE, femei cu joburi in corporatii, care nu mai vazusera vreodata un crochiu, au fost atat de curajoase sa lase frau liber mainii pe flat-sketch … M-a impresionat determinarea lor si faptul ca percep moda ca pe un domeniu la fel de serios precum cel financiar, spre exemplu.
Catrinel Chiriac: Pe scurt, spune-mi cateva lucruri importante pentru tine pe care nu le cunoastei inainte de inceperea cursurilor si pe care le-ai invatat/descoperit in timpul lor?
Nu ma gandisem niciodata la importanta unui moodboard si a unui storyboard. Stiam ca research-ul este fundamental pentru a avea o colectie reusita, realizarea unei documentari valide fiind la fel de importanta precum inspiratia. Insa nu realizazem ca aceasta, facuta intr-un mod profesionist iti poate “servi pe tava” o colectie buna.
Nu stiam toate tehnicile de coasere si micile trucuri… Nu stiam toate denumirile specifice si caracteristicile ce stau in detalii si constituie specificul unei piese vestimentare. Toate aceste informatii sunt pretioase pentru mine ca editor de moda pentru ca utilizarea unui limbaj corect arata cat de profesionist esti, dupa cum né-a spus si Adrian…
Nu stiam toate tehnicile de coasere si micile trucuri… Nu stiam toate denumirile specifice si caracteristicile ce stau in detalii si constituie specificul unei piese vestimentare. Toate aceste informatii sunt pretioase pentru mine ca editor de moda pentru ca utilizarea unui limbaj corect arata cat de profesionist esti, dupa cum né-a spus si Adrian…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu