miercuri, 18 mai 2011

Pârghii de acţiune şi măsuri necesare în procesul de dezvoltare a industriei textile şi a confecţiilor de îmbrăcăminte pe termen mediu şi lung

Principalele direcţii strategice de acţiune sunt următoarele:

a) divizarea societăţilor comerciale mari şi separarea activităţilor competitive de cele necompetitive, în vederea creşterii gradului de utilizare a activelor performante,
b) atragerea investitorilor privaţi autohtoni şi străini pentru a investi în societăţi comerciale potenţial viabile;
c) orientarea activităţilor de cercetare - dezvoltare finanţate de la bugetul de stat spre nevoile imediate ale agenţilor economici din industria textilă în vederea creşterii competitivităţii produselor textile;
d) orientarea şi sprijinirea agenţilor economici mici şi mijlocii pentru dezvoltarea acelor activităţi care au piaţă de desfacere a produselor şi acces facil la resursele de materii prime şi materiale;
e) susţinerea creării de noi IMM-uri de producţie pe lângă întreprinderile mari din domeniu, în vederea producerii de semifabricate şi creşterea productivităţii muncii;
f) consultarea periodică a patronatelor şi a asociaţiilor profesionale din domeniu în vederea analizării mediului de afaceri şi propunerea de măsuri pentru îmbunătăţirea acestuia;
g) alinierea standardelor naţionale obligatorii la standardele europene în vigoare, în vederea îmbunătăţirii liberei circulaţii a mărfurilor pe piaţa internaţională;
h) elaborarea periodică a unor liste de oportunităţi de investiţii în industria textilă din România şi mediatizarea acestora în ţările cu potenţial mare de investiţii;


Dezvoltarea sectorului de textile impune o serie de implicații în toate departamentele: resurse umane, structurile de organizare, management.. Pentru îndeplinirea obiectivelor propuse au fost prevăzute mai multe proiecte dintre care:
- revigorarea sectorului de in şi cânepă din România,
- modernizarea capacităţilor de producţie existente,
- dezvoltarea capacităţilor de producţie de tricoturi tehnice şi căptuşeli,
- ecologizarea finisajelor textile,
- realizarea de noi capacităţi de producţie în sectorul confecţii şi tricotaje.

Principalele acţiuni de restructurare si dezvoltare in vederea cresterii competitivitatii sunt:
- restructurarea, modernizarea şi redimensionarea capacităţilor din filaturile de bumbac, lână, in şi cânepă, a ţesătoriilor şi finisajelor textile şi a capacităţilor de tricotare,
- retehnologizarea fabricaţiei,
- continuarea privatizării,
- stimularea activităţii de cercetare - proiectare - creaţie uzinală.


Producatorii de confectii textile trebuie sǎ inteleagǎ importanța pregǎtirii în design aliniatǎ pieței internaționale, a brand-buildingului și a promovǎrii on line pentru a spori sectorul de imbrǎcǎminte și a consolida imaginea modei în Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu